[linux] waar is camera gemount

Faust Nijhuis faust op nijhuisenco.nl
Ma Apr 16 21:30:55 CEST 2007

hallo

Heb net een nieuwe camera en als ik deze via
usb op de comp aansluit en open met konqueror dan
kan ik de fotos bekijken.

In de Location (konqueror) staat system:/media/camera
Maar directory /media is helemaal leeg.

Waar is nu de mount point van de camera ?
( heb al gezocht met find / -name 100CANON maar kon niets vinden)

Als ik echter de memory kaart direct in de kaartlezer stop dan
wordt deze wel gemount onder /media/disk

Probleem is dat ik de inhoud van de camera via een script
wil copieeren maar dan moet ik wel de mount point weten.

Faust