[linux] Re: waar is camera gemount

Ma Apr 16 22:48:44 CEST 2007

On Mon, 16 Apr 2007, Faust Nijhuis wrote:

> Heb net een nieuwe camera en als ik deze via
> usb op de comp aansluit en open met konqueror dan
> kan ik de fotos bekijken.
>
> In de Location (konqueror) staat system:/media/camera
> Maar directory /media is helemaal leeg.
>
> Waar is nu de mount point van de camera ?
> ( heb al gezocht met find / -name 100CANON maar kon niets vinden)
>
> Als ik echter de memory kaart direct in de kaartlezer stop dan
> wordt deze wel gemount onder /media/disk
>
> Probleem is dat ik de inhoud van de camera via een script
> wil copieeren maar dan moet ik wel de mount point weten.

Dan zul je USB mass storage moeten gebruiken als mode en geen PTP op de
camera.

Hoe je dat automagiseert moet wel op te zoeken zijn dan.

Maar je hebt toch KDE. Dan kan je toch ook klikken? Dat schijnt de mode te
zijn deze dagen. ;-)

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)