[linux] Re: waar is camera gemount

h_reuver op mantell.xs4all.nl h_reuver op mantell.xs4all.nl
Wo Apr 18 00:36:27 CEST 2007

On Mon, Apr 16, 2007 at 10:38:25PM +0200, Faust Nijhuis wrote:

> Klopt, gphoto2 -L  geeft;

..
> There are 13 files in folder '/store_00010001/DCIM/100CANON'.
..
> There is no file in folder '/store_00010001/MISC'.
>
> maar kan ik ook via een simple cp commando de fotos copieren?

Ik had gehoopt dat je met de hint "gphoto2" het volgende commando
had gevonden:
$ gphoto2 --get-all-files

Weliswaar geen cp, maar wel prima bruikbaar in een script.
Zoek eens met google naar gphoto2 of kijk in de manpage van gphoto2.
gphoto2 heeft zo ongeveer de fileutils uit busybox, maar dan alleen
voor camera's.

Nogmaals:
Het is een PTP-device, geen IDE-device (lees: het is een camera, geen
harde schijf).

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver