[linux] Re: waar is camera gemount

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Apr 18 11:42:06 CEST 2007

On Wed 18 Apr 2007, Roeland Th. Jansen wrote:

> ik weet dat PTP "vroeger" doorgaf hoe de orientatie van het plaatje
> is/was maar tegenwoordig zie ik (onder KDE) gewoon dat de orientatie van
> de downloaded plaatjes OK zijn. Verder kan ik er zo 1-2-3 ook niks bij
> fantaseren ;-)

Orientatie is gewoon een veldje in de EXIF data, embedded in de JPG.
Zie jhead -autorot :)

Verder kan ik mij herinneren dat m'n 1e digitale camera (die dus niet
als een schijf gezien werd over USB) de mogelijkheid bood om b.v.
software-gestuurd foto's te maken, en dat soort dingen. Da's dan wel
extra functionaliteit boven gewoon bestandentransfer.

Paul Slootman