[linux] Re: If updated today - test

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Apr 18 17:09:42 CEST 2007

Paul Slootman schreef:

> Dit is al in tegenspraak tot wat je eerder zegt: script draaien als de
> file NIET minder dan 1 dag oud is. Alleen als er niks gevonden is,
> zou het update programma moeten draaien, toch?
>
> Probeer het eens zo:
>
> if [ "`find ~/.xmltv  -mtime -1`" = "" ]; then programma; fi
>
> -daystart kan bij de find ook wel zinvol zijn.

Die -1 is een foutje, ik bedoelde natuurlijk -0
Dit script werkt dan inderdaad. Zie alhier.

[pvollebr op PC ~]$ if [ "`find ~/.xmltv  -mtime -0`" = "" ]; then echo
test; fi
test
[pvollebr op PC ~]$

[pvollebr op PC ~]$ if [ "`find ~/.xmltv  -mtime -1`" = "" ]; then echo
test; fi
[pvollebr op PC ~]$

> Uit mijn crontab(5) manpage:
>
>     Instead of the first five fields, one of eight special strings may
>     appear:
>
>         string         meaning
>         @reboot        Run once, at startup.
>

> Paul Slootman

Kan ik eens proberen. Maar het probleem zit er vooral in dat het niet
werkt. Zien andere post.
Dank,

Peter