[linux] Re: netdate servers

Vr Apr 20 20:46:12 CEST 2007

On Fri, Apr 20, 2007 at 08:24:59PM +0200, Udo van den Heuvel wrote:
> User error. ntpdate helpt dan enorm.
> In alle andere gevallen helpt de -g optie.

Mijn ervaring met multi-boot systemen dat ntpd inderdaad niet wil
springen en een uur doet al gauw zeer dan. netdate regelt het in een
klap.

> En spring je steeds ff een (klein?) stukje qua tijd ipv de mechanieken
> te gebruiken die er voor in de kernel zitten.

ntp.xs4all.nl -0.565     Fri Apr 20 20:43:50.000

dat kon nog wel eens mee vallen. Voor memory constrained systems kan een
daemon minder ook nog wel een idee zijn.
--
http://www.linux-it.nl