[linux] Re: Veilige linux live CD?

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Wo Apr 25 02:01:11 CEST 2007

Op dinsdag 24 april 2007 15:07, schreef Daniel von Asmuth:

> Wat dacht u van het veelgebruikte Knoppix?
>
> Onveilig: misschien kunt u beter X-25 gebruiken i.p.v. het Internet.

Zowel de ABN-AMRO als PayPal stuurden me deze week een brief met
waarschuwingen en adviezen, hoofdzakelijk tegen phishing. Daar helpt
Knoppix en X25 zelfs niet tegen. Om echt veilig te zijn zou je ook je
telefoon moeten afschaffen en debit- en creditkaarten verknippen.

Maar als je regelmatig je rekening controleert en geen mail "van je
bank" vertrouwd is elke Linux toch goed genoeg?
Als je de 'history' en cache van je brouwser regelmatig wist blijft er
geen enkel spoor over van je banktransacties. Dus waarom een usb-stick?
Die kan bovendien zomaar uit je zak rollen.

Echt gevoelige zaken zet je in encrypte bestanden en ditto directories,
da's met Linux ook een fluitje van een cent.

groet
hansr