[linux] Re: default xfont, debian

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Vr Aug 3 11:45:42 CEST 2007

On Fri, 3 Aug 2007, Gijs Hillenius wrote:

>Hoi,
>
>in mijn Debian machientje is eerder deze week iets
>omgegooid. Misschien wel door mij, middels een update, ik weet het
>niet. Na een recente herstart (ik zet de laptop soms uit, ja) bleek
>het default font voor de meeste applicaties in x ineens wat groter dan
>voor die reboot.
>
>Welke tekstonderdelen gaat het om: nou, bijvoorbeeld dat waarmee bij
>alle x-applicaties de tekst "File, edit, view .. help" vormt. En in
>mijn editor (emacs) zijn ineens een aantal zaken veel groter dan
>normaal..

> [...]

Ben je misschien overgeschakeld op een andere display-manager
(xdm / gdm / kdm / whatever)? Ik was laatst aan het kloten met
de beeldscherminstelling van een labtop met debian etch en
merkte dat gdm een dpi-waarde als commandline parameter aan
de X-server doorgeeft (en daarmee autodetectie uitschakelt).
Het simpel overstappen naar een andere display manager kan
daardoor je hele desktop beinvloeden.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein