[linux] Re: reden

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Zo Aug 5 11:59:25 CEST 2007

On  5 Aug 2007, Roeland Th. Jansen wrote:

> En wat is in zo'n situatie de werkelijke tijdsframe? Als men bij SUSE
> (oid) iets stuk maakt, dan wordt de patch withdrawn, is er vrijwel
> direct een work-around en als derde een fix in no-time. Is dat bij
> debian ook zo?

Nou, in de stable versie maken ze van Debian niet zoveel (tot niets)
stuk.

In de unstable speeltuin kan je niet anders verwachten, en on de
testing versie vraag je er als het ware soms om. Van Unstable naar
Testing migreert een pakket pas na minimaal tien dagen of als nodig
langer, of zodat in deze wees-gewaarschuwd-versie de ergste breuken al
zijn aangetroffen.

De kan-wel-versie Testing loopt bij mij op mijn laptop meestal zo
goed, dat ik eigenlijk niet oplet als ik wekelijks een zooitje
software-updates binnenhaal.

Dat brak de afgelopen dagen op. Ik zag pas later (aan de uitstekende
logfiles) dat gdm het meest recente was dat zo was opgewaardeerd. En
toen was ik er ook vrij snel achter waar ik moest gaan repareren,
vanwege de prima changelog/bug-reports.

--
It's the thought, if any, that counts!