[linux] ideetje: heeft iemand dit al een keer bedacht?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Wo Aug 8 18:54:03 CEST 2007

Hallo, *

Ik zit met het probleem dat ik een flink aantal bestanden (meer dan 200k) op
orde moet brengen. En daar zitten waarschijnlijk flink wat dubbele in. En nu
dacht ik dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn, die te vinden door ze
eerst op grootte te sorteren, dan een MD5 checksom o.i.d. over de bestanden
van gelijke lengte, en dan de bestanden met gelijke checksum nog een keer
vergelijken.

Goed idee, niet? Zo goed eigenlijk dat ik me niet kan voorstellen dat iemand
dat niet al eens geïmplementeerd heeft. Weet iemand een product? Het mag
betaald zijn, als het maar betaalbaar is.