[linux] Re: en de middle-mouse-knop

Vr Aug 17 15:26:57 CEST 2007

On Fri, Aug 17, 2007 at 01:12:27PM +0200, Hans Rood wrote:
> Even irritant als het touchpad kan het scrollwieltje zijn. Als je dat
> iets te hardhandig bedient fungeert het als midden-knop met een
> 'unix-paste' tot gevolg. In Opera-browser gaat het naar de adresbalk!

Om op je andere probleem terug te komen. Uit het bovenstaande maak ik op
dat je behalve het touchpad nog een muis hebt. Je zei dat-ie niet in de
PS/2 poort zit, dus dan zou het nog serieel of USB kunnen zijn.

Suggestie: als de touchpad aan PS/2 poort is gekoppeld, kun je die
uitschakelen.

> Ik wil de midden-muisknop uitschakelen of de unix-copy stoppen, dat moet
> toch mogelijk zijn? Het is voor beginners zo verwarrend!

Een merkwaardig verzoek. Je zou het kunnen oplossen door over te stappen
op Apple notebook.

Iets handiger wellicht:
- koop een joystick (Commodore 64)
- koop een muis met een (1) knop (Apple).
- koop een muis met twee (2) knoppen (Windows).
- koop een muis met drie (3) knoppen en nul (0) scrollwieltjes (Unix).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
       <  Smoking shortens the Life expectancy of your Cigarettes  >