[linux] Re: touchpad uitzetten?

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Ma Aug 20 00:39:10 CEST 2007

Aan de hand van al jullie tips heb ik een eenvoudige oplossing bedacht:
vervang in xorg.conf, sectie 'inputdevice' gewoon 'mice' door 'mouse1'.

Je moet dan wel heel Linux herstarten, alleen de Xsessie herstarten is
niet genoeg!

PS2 disabelen leek me nóg makkelijker, dan blijft mijn xorg.conf
onveranderd en ka Ubuntu hem updaten, maar dat werkte niet. Het lijkt
er sterk op dat het touchpad de PS/2 muis vervangt maar in de setup PS2
disabelen (frees irq 12) had geen enkel effect??

Op zaterdag 18 augustus 2007 10:01, schreef Paul Slootman:

> Toen ik intikte "xorg disabling mouse paste" was de 1e hit een link
> naar een site die beschreef hoe je iig. de tap op een touchpad kunt
> uitzetten. http://www.arsgeek.com/?p=1862
> De paste zal ook niet ver weg zitten.

Dat klopt! Maar dat werkt weer met die Synaptics-touchpad-driver, die
niet in mijn xorg.conf zit.

Ik merk op dit moment pas dat deze software wél op mijn Ubuntu
geïnstalleerd is (ik zie man-pages, drivers, documentatie en scripts om
het touchpad uit te zetten zodra de usb-muis verschijnt),  maar het is
niet geconfigureert is Xorg.conf.

De oorzaak is denk ik dat deze driver GPL is en Xorg niet en wil dat ook
niet worden.

Da's jammer want het geeft een weelde aan instellingen, die de meeste
ubuntu-gebruikers nu zal ontgaan.

Met dank voor geboben hulp

hansr