[linux] Re: verwijderen i386 rpms

Ma Dec 10 21:10:46 CET 2007

On Mon, Dec 10, 2007 at 05:59:37PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:
> [...]

Bhagwan Shri Rashneesh was een goeroe, maar hij gebruikte nooit RPM.

> Nouja, met deze regel zie je de arch erbij:
>
> rpm -qa --queryformat '[%{=NAME}: %{RPMTAG_ARCH}\n]'
>
> Daarmee wat gestoeid en voila.
>
> Weet iemand eigenlijk waarom fedora bij een x86_64 install deels ook
> i386 rpms (dubbel dus) installeert?

We zien dit vooral bij de libraries. Het wordt vooral gedaan om
applicaties te kunnen draaien die niet voor 'x86_64' zijn gecompileerd,
bijv. closed source.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door