[linux] Re: shell/php vraagje

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Dec 11 14:57:01 CET 2007

On Tue 11 Dec 2007, Hans Paijmans wrote:

> Nog een laatste vraag: waarom heb je het steeds over batch, i.pl.v. at?
> batch kijkt naar system load, en at naar tijd, toch?

Als je systeem consequent hoger dan de (default) 1,5 load heeft, dan
moet je misschien toch gaan kijken waarom dat is, en als dat
onvermijdelijk is, atd met een hogere load limiet starten.
Daarnaast, als ik toch niet wil wachten op de resultaat van zo'n job,
dan mag ie van mij wel wat vertraagd worden als de load even hoog is.

Daarnaast was batch vroeger (SysV tijden) een alias voor at now,
dus niet afhankelijk van system load :-) (batch was echter speciaal,
omdat at now altijd zou zeggen: too late; de tijd om te beginnen was al
voorbij).

Paul Slootman