[linux] Re: nx-bit op amd64 x2

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Wo Dec 12 06:14:47 CET 2007

On Tue, Dec 11, 2007 at 07:48:04PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:
> Linuxers,
>
> Als ik een kernel bouw op een amd x2 x86_64 machine met 4G RAM, dan moet
> er aan de highmem support geconfigd worden om dat RAM bruikbaar te krijgen.
>
> Mag ik dan ook verwachten dat er spontaan NX-bit ondersteuning verschijnt?
> Ik vind hier zo snel geen configuratie-optie voor en de kernel source
> lijkt van deze NX-patch voorzien.
>
> Iemand met uitleg? Ik ben het spoor zelf ff kwijt.

Leuk artikeltje over de NX-bit.
Belangrijk om te weten is dat je niet altijd de NX-bit wil gebruiken.

Meer algemene informatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/NX_bit#Linux
(Linux, Exec-shield, PaX)

Standaard is de NX gekoppeld aan de HIGHMEM64 optie. Bij PaX is de optie
configureerbaar (grsecurity).

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver