[linux] Re: mail verzenden...

Peter Fokker nllgg op berestijn.nl
Za Dec 15 17:46:10 CET 2007

"Hans Paijmans" wrote:

> Dit is een moeilijke...
>
> Ik wil vanaf mijn server automatisch mail versturen naar willekeurige
> adressen,  om te vertellen dat hun jobs klaar zijn maar ik heb geen
> provider voor die server, anders dan een KPN-kabel in de muur en dus
> geen mailadres o.i.d. voor die host. Uiteraard accepteert mijn
> UvT-account geen mail van willekeurige hosts om te relayen.
>
> Nu begrijp ik dat hele mailgebeuren sowieso niet ( :-( ).
>
> Is het ueberhaupt mogelijk?

Waar worden de jobs gedaan en is het essentieel dat de eigenaar van
de job antwoord krijgt van de server waarop de job is gedaan?
Is dit niet een mogelijkheid (pseudo-code):

echo "$MESSAGE" | ssh paai op uvt "mail -s '$SUBJECT' '$RECIPIENT'"

Daarmee kun je vanaf het uvt-account mail versturen. Of is dat niet de bedoeling?

--Peter Fokker

--
The greatest source of computer problems is computer solutions.
                                              --Robert M. Slade