[linux] Re: Timer gebeuren onder Linux

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Wo Dec 19 15:29:05 CET 2007

Roeland Th. Jansen wrote:
> dat is een stukje kernel wijziging..

Eenvoudig te doen.
Wellicht al gebeurd?
Kijk eens in /proc/config.gz? (mits aanwezig)

Er worden duizenden processen gestart op hetzelfde moment?
Of threads? Of hoe/wat precies?

ALs het om processen gaat is het misschien beter de processen al in RAM,
draaiend, te hebben zodat ze allemaal tegelijk kunnen starten met hun taak.
Dat scheelt de starttijd elke keer.

> Als het echt belangrijk is, dan zou je een real time linux variant in
> kunnen zetten....

Die kan weinig veranderen aan de workload en de spreiding ervan?
Wel natuurlijk aan de nauwkeurigheid van de timing
Zo te zien is in dit geval ntp, desnoods een gps er aan, al meer dan
genoeg gezien de toleranties?