[linux] Re: Dubbele TFT schermen instellingen voor X?

Derry cl3m0t op gmail.com
Za Dec 22 17:33:40 CET 2007

Op 21-12-07 heeft Arno H.P. Reuser<a op reuser.biz> het volgende geschreven:

> Ik wil de schermen gebruiken voor vrijwel uitsluitend programmeren. Geen
> gaming in ieder geval. Zoals het ene scherm gebruiken voor ontwikkeling,
> het andere scherm om logfiles en resultaten direct te kunnen bekijken.
> Geen games.

Misschien een dualhead Matrox-kaart (G400 of hoger)?
Matrox-kaarten staan bekend dat ze een lagere energieverbruik hebben
dan ATI/Nvidia-kaarten. Probeer er eentje via Marktplaats of ebay op
de koop te tikken; veel goedkoper dan nieuw in de winkel. Mocht er
problemen zijn voor het gebruik van dubbele schermen, zie ook:
http://matrox.tuxx-home.at/

groet,
Derry