[linux] raar (?) thunderbird probleem

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Dec 29 19:59:49 CET 2007

Dag,

Ik merkte op mijn vers gebouwde systeem dat als xmms wat muziek speelt
en er juist dan mail binnenkomt dat thunderbird (de mail client) 'hangt'
(geblokkeerd wordt vanwege toegang tot de geluidskaart o.i.d.).
Thunderbird is dan niet echt naar de voorgrond te halen en het venster
van de applicatie wordt niet echt bijgewerkt.

In ieder geval gebeurt het e.e.a. alleen als xmms speelt en er mail
binnenkomt. De gezamenlijke factor lijkt me geluid.

Qua geluid werkt alsa prima, hoe thunderbird geluid maakt weet ik niet.
Zelfs geluid voor flash/youtube werkt in firefox en dat op x86_64. (met
pulseaudio)

Wat zou ik nog kunnen fixen aan het conflict xmms/thunderbird?
Wat doe ik fout en/of wat kan anders? Qua instellingen?

Groeten,
Udo