[linux] usb stick, linux, geeft niet juiste beschikbare ruimte weer

J. mailing-lists op xs4all.nl
Do Jan 4 17:07:27 CET 2007

Thursday, January 04 16:00:17

Hoi mensen,

Ik gebruik al geruime tijd een usb stick [canon mp4d] die ik gewoon kan
mounten en gebruiken onder linux [debian 2.6+]. Het bestandsysteem op de
usbstick is vfat.

De usb stick heeft 2GB aan ruimte, maar sinds kort kan ik niet meer als
96mb aan data er op zetten. `df -h' geeft wel de juiste grootte aan 2GB
maar tevens ook dat er 1.9GB aan data op staat wat pertinent onjuist is.

Als ik 'm aan de wintendo hang dan is alles wel in orde. Ik kan dan gewoon
2GB aan data er op zetten etc.

Bijv. Nu staat er 1.2G aan data op m'n usb stick. Maar df -h geeft 't
volgende weer;

; `df -h`
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda1             2.0G  1.9G   67M  97% /mnt/usb

als ik naar /mnt/usb ga en `du -sh .` doe dan:
1.2G    .

Iemand 't zelfde probleem gehad en kunnen oplossen ? Moet ik ergens wat
`flushen' of.. ? Ideeen zijn welkom.

Alvast bedankt !

J.