[linux] Re: usb stick, linux, geeft niet juiste beschikbare ruimte weer

H. van Dijk dijkvan op hccnet.nl
Di Jan 9 20:50:23 CET 2007

On do, 2007-01-04 at 17:07 +0100, J. wrote:
> Thursday, January 04 16:00:17
>
> Hoi mensen,
>
> Ik gebruik al geruime tijd een usb stick [canon mp4d] die ik gewoon kan
> mounten en gebruiken onder linux [debian 2.6+]. Het bestandsysteem op de
> usbstick is vfat.
>
> De usb stick heeft 2GB aan ruimte, maar sinds kort kan ik niet meer als
> 96mb aan data er op zetten. `df -h' geeft wel de juiste grootte aan 2GB
> maar tevens ook dat er 1.9GB aan data op staat wat pertinent onjuist is.
>
> Als ik 'm aan de wintendo hang dan is alles wel in orde. Ik kan dan gewoon
> 2GB aan data er op zetten etc.

> [...]
En wat geeft ls -al ??
En wat geeft "verborgen bestanden weergeven"?

Hein van Dijk
033-4654837
Weet u niets van spyware, virussen, defragmenteren, crashes, phishing?
Hoeft ook niet!
www.nllgg.nl/linux