[linux] Re: voorkomen dat e-mail server vanaf buiten wordt gebruikt met mijn domein

Do Jan 11 21:50:43 CET 2007

On Wed, 10 Jan 2007, R. Boussen wrote:

> Hoe voorkom ik met sendmail dat mijn e-mail server van buitenaf wordt
> gebruikt met mijn domein.
> Vb
> vanaf het Internet een sessie opzetten met mijn mail server daar als
> from mijn boussen.nl domein gebruiken en dan iets naar buiten verzenden.
>
> Een relay-check levert een dicht systeem op maar ik krijg veel
> postmaster meldingen die duiden op bovenstaand gebruik.

Show us the headers, the full headers and nothing but the headers.

Op dit moment weten we niet:
  - hoe je sendmail hebt geconfigureerd
  - of de meldingen wel van jouw machine komen

Er gaat genoeg onzin rond waarin random afzenders naar random ontvangers
berichten sturen via random machines die vaak nog niet aankomen ook. En
dat levert een hoop bounce berichten op.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.