[linux] Re: php exec vraag

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 15 20:45:55 CET 2007

On Mon 15 Jan 2007, Hans Paijmans wrote:

> batch...?

   batch   executes commands when system  load  levels  permit;  in  other
           words,  when  the  load  average  drops below 1.5, or the value
           specified in the invocation of atd.

Speciale geval van "at now", zeg maar :-)

> De scripts maken indexen op een tekstdatabase. Zolang ze nog niet
> klaar zijn, kan de database niet geraadpleegd worden.

Ah, toch ook wel belangrijk detail die je verzuimde te noemen...
Er wordt dus meer gedaan dan alleen PIDs uit een file opruimen.
Overigens zou ik het klaar zijn van zo'n job toch anders signaleren,
bv. een vlaggetje in een DB tabel zetten aan het einde van het indexeren
(als je toch al met een database bezig bent).

Paul Slootman