[linux] Re: Hulp of afstand

Di Jan 23 08:11:11 CET 2007

On Mon, 22 Jan 2007, Wilbert Alberts wrote:

> Soms wordt ik gevraagd mensen te helpen met een computerprobleempje. Nu
> zou ik ze willen helpen middels 'hulp of afstand'. M.a.w. ik wil, thuis
> vanuit mijn linux desktop, mee kunnen kijken op een windows 98 of
> windows xp desktop. Wat is de makkelijkste manier om dit enigszins
> veilig voor elkaar te krijgen.

Als ze nog windows 98 gebruiken is het woord veilig al direct te
schrappen. Ze missen al een tijd security updates. Dus wat er de laatste
tijd aan security issues is gevonden is niet meer te patchen. Als ze zo
graag windws gebruiken laat ze het dan tenminst een beetje fatsoenlijk
doen.

En voor de XP gebruikers is rdesktop als client ook een optie.

Hugo.

PS: Wil je het juiste adres gebruiken voor de lijst? Dus niet "LINUX
Mailinglist <linux op nllgg.nl>" maar "LINUX Mailinglist
<linux op lists.nllgg.nl>"

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.