[linux] Re: Hey you script, be quiet when all is well!

remko op cluebox.org remko op cluebox.org
Wo Jan 31 10:21:02 CET 2007

> $! is voor het PID van het laatste in het achtergrond gestartte process.
> Echter, ik zie hierboven niks wat in het achtergrond gezet wordt...
> (geen & teken)

Oeps, ik had een en ander een beetje aangepast vanwege de privacy en was
wat te enthausiast met de heggeschaar... Het moet zijn:

En ik had er bij moeten vermelden dat het door cron opgestart wordt en ik
deze ongewenste (fout?)boodschap door cron gemaild krijg.

Het leuke is, als je dit soort dingen netjes probeerd te verwoorden je vaak
zelf weer nieuwe ideeen krijgt om het op te lossen. Het is natuurlijk niet
erg solide als je domweg 2 seconden op output wacht en dan maar hoopt dat
alles goed binnen komt. Is er een betere manier om er voor te zorgen dat
s_client die input krijgt?

Groeten,
Remko