[linux] Re: opnieuw: nokia 6220 en linux

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Jan 31 21:14:56 CET 2007

Op wo, 31-01-2007 te 20:52 +0100, schreef Hans Paijmans:

> Ja, heb ik ook gedaan. Noch xgnokii, noch gnokiid snapten daar iets van.
> Nochtans staan de permissies van de serial port op a+rxw. Ben ik nou zo
> stom, of mis ik essentieele informatie?

Ik kreeg de vastloper met xgnokii en heb die niet meer gebruikt met die
telefoon. Probeer eerst eens van de cli met 'gnokii --identify'. Verder
wordt meen ik gnokiid alleen gebruikt voor oude Nokia modellen als de
6100 en dus vrijwel zeker niet voor de 6220. Ik gebruikte de telefoon
overigens voornamelijk om een GPRS verbinding te maken voor mij laptop
en daarvoor heb je helemaal geen gnokii nodig, je gebruikt hem gewoon
als modem voor een ppp verbinding op de zelfde manier als waarop je
anders een ppp verbinding maakt. Zie verder opmerkingen in je gnokiirc.

> xgnokii
> LOG: debug mask is 0x1
>
> (xgnokii:5466): Gtk-WARNING **: horizontal scrolling not implemented
>
> (xgnokii:5466): Gtk-WARNING **: horizontal scrolling not implemented
> phone instance config:
> model: AT
> port_device: /dev/ttyS0

Ben je zeker dat dit je irda poort is. Ik heb de gnokiirc die ik toen
gebruikte niet meer, maar ik dacht aan iets als /dev/ircomm0

> connection_type: 4

Deze omschrijving ken ik niet. Ik had wel "connection = irda" In een
recente versie van gnokii zie ik ook nog de mogelijkheid op te geven
"irda_string = 6220", maar ik betwijfel of dit werkt bij een model
waarbij gewaarschuwd wordt voor het gebruik van gnokii. Ik zou het om te
beginnen weg laten.

Aart