[linux] Re: text naar jpg/png/...

Zo Jun 3 11:46:04 CEST 2007

Aldus schreef Udo van den Heuvel op Thu, May 31, 2007 at 07:20:53AM +0200:
> Hoi,
>
> Wie weet er een Linux tool waarmee ik eenvoudig tekst in een plaatje
> (jpg o.i.d.) kan zetten?
> Gewoon met een simpel font en een leesbare puntgrootte op een jpg van
> b.v. 720x576.

De gd (gifdraw) library is geschikt als je eenvoudige programmaatjes wilt
schrijven in C of andere talen.

Als je het helemaal handmatig doet, dan is de Gimp prima.

Als je wilt scripten, dan is het wellicht handig om die tekst met de
gewenste lay-out gegevens in PostScript vorm te gieten, dan met ghostscript
te renderen en met ImageMagick naar het gewenste grafische formaat te
converteren.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	This algorithm terminates in O(1) time - for large values of 1.