[linux] Re: Packard Bell Netstore3500

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Jun 3 13:26:56 CEST 2007

Op zo, 03-06-2007 te 11:38 +0200, schreef Daniel C. von Asmuth:

> Samba is inderdaad traag: het goeie ouwe FTP is nauwelijks te verslaan.
>
> Samba is iets sneller dan de NetBIOS implementatie die Microsoft in haar
> Windows 2003 server meelevert, al heb ik de laatste tijd geen benchmarks
> gezien. NFS is ook traag. Novell Netware is ook traag.
>
> Een harde schijf direkt aansluiten is allicht sneller, zelfs als je IDE
> zou gebruiken.

Een van de redenen dat ik zo'n schijf heb aangeschaft, is dat ik
regelmatig een flinke virtuele machine (40 GB) mee moet nemen  naar de
klant. (En soms weer mee terug nemen.) Het moet dus i.i.g. een USB-drive
zijn. Echter ik vond het overzetten nogal lang duren -en op oudere
systemen kun je tijdens het copieren  echt wel merken dat je aan het
copieren bent- en daarom dacht ik dat zo'n ethernet HD een goede
oplossing zou zijn. Maar als dat niet sneller is, dan is het niet echt
een oplossing. :-{

Nu wel, ik moet maar eens in het samba gebeuren duiken.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>