[linux] Re: anti-inbraak script

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Wo Jun 6 12:50:07 CEST 2007

> Ik begrijp er geen hout van! Een paar c-files die niet willen
> compileren, geen makefile en geen draadje help...

Het ziet er uit als een kernel patch uit 2003 en die compiled niet op
zichzelf nee. Website: "This is the official repository and has the
latest releases." Gelukkig zit het in recente kernels...

Je kan eens een locate loslaten om te zien of je ipt_recent al voor je
ge-compiled is:

$ locate recent|grep lib
[...]
/lib/modules/2.4.34.1/kernel/net/ipv4/netfilter/ipt_recent.o
/lib/modules/2.6.19.1/kernel/net/ipv4/netfilter/ipt_recent.ko
[...]

(Er staan meerdere kernels op ja.)

OTOH, als je je firewall met Yast2 configged dan weet ik niet of je daar
wel gebruik van kan maken: ik weet niet of Yast2 zo intelligent is dat
'ie de wat exotischere Netfilter modules begrijpt.

Groet,
Rob

--
Disclaimer: Any errors in spelling, tact, or fact are transmission
errors.