[linux] Re: memorycard slots

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jun 8 14:26:23 CEST 2007

On Fri 08 Jun 2007, Hans Paijmans wrote:

> mijn PC heeft zo'n frontpanel met slots voor diverse
> soorten memorycards. De vraag is: hoe mount ik die?
>
> Uiteraard gebeurt er niks als ik er een kaart instop,
> anders zou ik deze mail niet sturen :-) De gewone
> USB doet het wel.

Er zou iets van hotplug moeten zijn die in de gaten houdt of er iets
ingestopt wordt, en zo ja, een scan doet van die storage, en dan voor je
mount.

Als je dat niet hebt, dan de usb-storage module verwijderen en opnieuw
laden (rmmod, modprobe), dan gaat die wel kijken of er "disken" aanwezig
zijn. Zo ja, dan zie je die wel in je kernel logs (dmesg of
tail /var/log/kern.log), iets van sde: sde1 (sde1 is dan de partitie die
je kunt mounten).

Paul Slootman