[linux] Re: 800 MB cdrom's en linux

Zo Jun 10 11:54:50 CEST 2007

Aldus schreef Alexander Volovics op Fri, Jun 08, 2007 at 11:23:30PM +0200:
> Ik kan niet zo gauw adequate info vinden mbt gebruik 800 MB cdroms
> onder linux.
>
> Ik heb de volgende vragen:
> - Kan elke cdrom drive deze cds aan?
> - Herkent linux deze cds?
> - Kan ik deze cds beschrijven met linux software (overburning?)
> - Kan ik op zo'n cd een iso groter dan 700 MB schrijven en dan booten
>   onder linux?

Met cdrecord zou je deze dingen gewoon moeten kunnen branden. Voor de
rest is het een kwestie of je hardware het ondersteunt.

Op het werk maken we tegenwoordig ISO image files van 2 GB, maar we
proberen niet meer om ze op een schijfje te branden, omdat niet elke
computer over een CD-ROM drive beschikt.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
	This algorithm terminates in O(1) time - for large values of 1.