[linux] Re: Chavez gaat Linux computers produceren...

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Jun 17 12:07:19 CEST 2007

Wybo Dekker wrote:

> Inderdaad, een USB-webcam van Trust: de 3400T. Lukt mij alleen onder
> Windows.

> graag, wie weet komt het nog eens goed...

De kernel:
Onder Multimedia heb ik V4L aangezet en ergens daaronder kan een USB
video capture apparaat gekozen worden. Ik kies hier voor de pwc driver
om dat ik een Philips PCVC750K ToUcam Pro aansluit.
In jouw geval is wellicht de keuze voor 'SN9C1xx PC Camera Controller
support' de juiste.
Daarna even compileren en de nieuwe kernel booten.

Dat is het eigenlijk al, want motion (a software motion detector) kan
vervolgens naar hartelust geconfigueerd worden.

Ik gebuik iets als onderstaand in de motion.conf, alleen de actieve
instellingen worden getoond:

daemon on
process_id_file /var/run/motion.pid
setup_mode off
videodevice /dev/video0
input 8
norm 0
frequency 0
rotate 0
width 640
height 480
framerate 3
minimum_frame_time 0
auto_brightness off
brightness 0
contrast 0
saturation 0
hue 0
roundrobin_frames 1
roundrobin_skip 1
switchfilter off
threshold 1000
threshold_tune off
noise_level 20
noise_tune on
night_compensate on
despeckle  EedDl
smart_mask_speed 0
lightswitch 45
minimum_motion_frames 1
pre_capture 1
post_capture 0
gap 60
max_mpeg_time 0
low_cpu 1
output_all off
output_normal on
output_motion off
quality 79
ppm off
snapshot_interval 0
locate off
text_right %Y-%m-%d\n%T-%q
text_changes off
text_event %Y%m%d%H%M%S
text_double off
target_dir /var/www/html/cam
snapshot_filename %v-%Y%m%d%H%M%S-snapshot
jpeg_filename %Y%m%d/%Y%m%d_%H%M%S-%q
webcam_port 0
webcam_quality 50
webcam_motion off
webcam_maxrate 1
webcam_localhost off
webcam_limit 0
control_port 0
control_localhost off
control_html_output on
track_type 0
track_auto off
track_motorx -1
track_motory -1
track_maxx 0
track_maxy 0
track_iomojo_id 0
track_step_angle_x 10
track_step_angle_y 10
track_move_wait 10
track_speed 255
track_stepsize 40
quiet on

Zie verder Documentation/video4linux/sn9c102.txt over de driver.

Udo