[linux] domeinnaam->ipnummer

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Di Jun 19 19:57:01 CEST 2007

Heren (en als ik dames vergeet dan hoor ik het wel )

Ik heb op mijn werk twee PC's. Eenthe host een website, de ander
is om mee te spelen. Laten we ze A met aaa.bbb.ccc.ddd en X
met xxx.yyy.xxxx.zzz noemen.

De domein naam Pietje.Puk.nl wijst naar aaa.bbb.ccc.ddd

Nu heb ik die twee vandaag omgewisseld: d.w.z. dat de websites
werden overgebracht naar X. Ik dacht dat het nu voldoende was
om de ip nummers van beide PCs om te wisselen en het netwerk
opnieuw te starten. Dat leek binnen ons netwerkje ook zo te zijn.

De buitenwereld wordt echter nog steeds naar A gestuurd, terwijl A
allang het nummer xxx.yyy.xxxx.zzz heeft. Pingen
naar Pietje.Puk.nl geeft WEL het correcte IP nummer aaa.bbb.ccc.ddd
terug. Alleen de website komt op xxx.yyy.xxxx.zzz terecht.

Kan dat een kwestie van caches op nameservers zijn? Maar die
kunnen de webserver toch niet naar een nieuw ip-nummer sturen?

Ik Snap Dit Niet!

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693