[linux] Re: domeinnaam->ipnummer

Di Jun 19 21:37:46 CEST 2007

On Tue, Jun 19, 2007 at 08:45:13PM +0200, Hans Paijmans wrote:

> host -t A geeft het goede ip-nummer. En de router doet geet NAT en heeft
> geen actieve firewall.

Maakt het nog verschil of je dat commando op een machine in je lokale
netwerk draait of ergens op het Internet?

Als je machine rechtstreeks aan het net hangt, zou je er gewoon
'traceroute' naar toe moeten kunnen uitvoeren (maar dat geeft wellicht
niet de essentiele informatie).

Suc6,

Daniel

(de voorbarig overleden auteur Douglas Adams leerde ons dat iets dat
zeker het geval is, dan niet onmogelijk kan zijn, dus wellicht dat er
toch een verklaring bestaat voor dit verschijnsel)