[linux] Re: OT: SPAM versterker gedetecteerd.

Za Jun 23 17:02:00 CEST 2007

On Sat, 23 Jun 2007, Robert M. Stockmann wrote:

> Inderdaad, mission completed :
>
>  "De hoofdreden van totaal zinloze spam (berichten met onleesbare
>   inhoud) is volgens mij dan ook juist het onbetrouwbaar maken van
>   SMTP als message protovol.

SPAM is domweg een ongecontroleerd een vreselijk uit de hand gelopen
poging om snel geld te verdienen met reclames. Ik ben het fundamenteel
oneens met jouw stelling over het doel van SPAM.

>   Tja op deze manier help je juist de spammers om hun geheime agenda
>   (SMTP onbruikbaar maken) te realiseren."

Ik archiveer deze theorie naast het monster van Loch Ness.

> IK BEN MIJN EIGEN ISP, begrepen?
>
> Als een potentiele nieuwe klant mij vanuit china wil emailen om zaken
> te doen, zal ik op deze manier aardig in de problemen komen.

Succes. Ik ben voor mijn inkomen niet afhankelijk van wat ik per email
binnen kom. En dus ben ik uitermate streng.

Mijn punt is dat Exchange blijkbaar niet in staat is fatsoenlijk bounce
messages te versturen. En als KPN graag ISP wil spelen met ISP dan hoeven
ze daar niet mijn probleem van te maken.

Ik vertel je niet wat je moet doen. Maar als je weet wat je kan
verwachten dan heb je weer een verassing minder.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)