[linux] En toch sterft fetchmail niet (SuSE 10.3)

Zo Nov 4 12:26:47 CET 2007

Ruzie hebbend met mijn post-verwerking (ja, gebeurde mij weer ;-(( ) wil
ik mijn post op de xs4all server laten staan tot ik alles daar met web-
mail heb gelezen, en naar een mappenstructuur heb gesaved die synchroon
loopt met wat ik op mijn machine heb staan.
Dat lukt niet wanner fetchmail (dat op de achtergrond loopt) tussendoor
mijn postbus leegzuigt op xs4all. Had gedacht dit te kunnen voorkomen
door in /etc/rc.d/fetchmail een aanpassing te maken, en de volgende
correctie in te voeren:
FETCHMAIL_POLLING_INTERVAL="90600"
zodat slects om de 25 uur en 10 minuten de post wordt opgehaald.
Maar ook al heb ik dat ingevoerd, en het betreffende bestand
/etc/rc.d/.. uitgevoerd, toch blijft fetchmail lopen. Sinds ik dat heb
gemerkt heb ik maar een "killall fetchmail"-alias aangemaakt.
(alias klf='sudo killall fetchmail'), en die krijgt fetchmail er wel
onder. ;-)  Maar waarom werkte die /etc/rc.d-aanpassing niet afdoende?
bvd
---
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl