[linux] Re: Default sound card

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Nov 4 22:47:41 CET 2007

Roeland Th. Jansen schreef:

> Naast de andere suggesties: heb je www.opensound.com al eens geprobeerd
> ipv alsa?

Daar heb ik al aan gedacht, maar nee, nog niet. Maar het is een
mogelijkheid. Maar van de Soundblaster de default kaart maken vind ik
toch eenvoudiger. Maar dat is misschien iets teveel hardware voor dit forum.

Iets wat me daarin tegenhoudt is het feit dat OSS emulatie met dat
akelige gebruik van een /dev/dsp device dat maar een applicatie tegelijk
toelaat niet iets is dat ik nu zo vreselijk leuk vind. Het ligt
misschien aan het woord 'emulatie' en het is niet de fout van OSS zelf,
maar zelfs terwijl mijn kaart hardware mixing ondersteunt heb je toch al
die applicaties die dit rottige gedrag als 'standaard' beschouwen.

Voorlopig heb ik het met mijn workarounds onder de knie. Voorlopig is
het vooral wine dat verliefd blijft op de verkeerde geluidskaart...

Peter