[linux] Re: xsane werkt niet meer als gewone gebruiker

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Nov 5 01:57:47 CET 2007

Op zondag 04-11-2007 om 23:56 uur [tijdzone +0100], schreef Cecil
Westerhof:
> Met sane-find-scanner krijg ik:
>         found USB scanner (vendor=0x0402, product=0x5602 [USB2.0 Camera]) at libusb:003:003
>           # Your USB scanner was (probably) detected. It may or may not be supported by
>           # SANE. Try scanimage -L and read the backend's manpage.
>
> Ik heb de permissies en owner en group van /dev/bus/usb/003/003
> aangepast, maar ik kan nog steeds alleen maar met root de scanner
> benaderen.

Met lsusb zag ik dat de scanner op een andere poort zat. Hij zit in de
group lp. Die group heb ik toegevoegd aan mijn account en nu werkt het
weer als eerst. Maar waarom het ineens niet meer werkte ...