[linux] Re: tb en fetchmail

Wo Nov 7 13:44:27 CET 2007

Wybo Dekker schreef:
> Ik vroeg me nog af: je had toch niet tegelijkertijd tb en fetchmail
> draaien he? Want dan is het geen worden dat je mailproblemen had: dan
> snoepen ze in concurrentie mail uit de trog.

Geef jou maar antwoord via de lijst, hoef ik het er daarna niet meer te
schrijven aan degenen die meegedacht hebben.

Ik had inderdaad en fetchmail gelijk draaiend, en ik wist dat dat niet
mocht. Om die reden had ik de opstart gecorrigeerd (dacht ik, maar dat
was een foute gedachte) door de opstartparameter in /etc/rc.d/fetchmail
_zo_ te corrigeren dat het slechts een keer per dag post zou halen. Dit
was geen goede gedachte, want fetchmail werd ergens anders opgestart, en
bleef om de 10 minuten de mailbox van xs4all leegzuigen. Fetchmail werd
- denk ik - geïnstalleerd door SuSE op het punt waar je aangeeft hoe de
configuratie voor jouw provider moet worden opgezet: wat de namen van de
pop- en smtp-server zijn, enz. En toen heb ik fetchmail d'rbij gekregen.
Ga dit melden op de lijst, als zijnde een ongewenste eigenschap van 10.3
(waarbij het heel goed mogelijk is dat mijn weergave niet de juiste is,
en ik iets anders heb gedaan waardoor fetchmail werd geïnstalleerd. ter-
wijl dit niet de default-installatieprocedure is.)
mvg
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl