[linux] Re: touch met meerdere referenties

Peter Fokker nllgg op berestijn.nl
Di Nov 20 09:26:16 CET 2007

"Hugo van der Kooij" wrote:

> Heeft iemand een idee hoe je touch verteld om meerdere referentie files
> in beschouwing te nemen en de datum te gebruiken van de meest recente?
>
> Als ik nu meerdere -r opties gebruik dan telt de laatste.
> De refenties zijn: blacklist.txt, greylist.txt en blacklist.txt en die
> dienen blacklist.cms te zetten met de meest recente datum van deze 3.

Ten koste van een extra proces of twee:

touch -r $(ls -t -1 blacklist.txt greylist.txt whitelist.txt | head -1) blacklist.cms

--Peter Fokker

--
The greatest source of computer problems is computer solutions.
                                              --Robert M. Slade