[linux] Re: vraagje over CONFIG_LBD:

Di Nov 27 20:49:00 CET 2007

On Tue, Nov 27, 2007 at 04:26:03PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:
> CONFIG_LBD:
> Say Y here if you want to attach large (bigger than 2TB) discs to
> your machine, or if you want to have a raid or loopback device
>   bigger than 2TB.  Otherwise say N.
>
> Gaat dit over de netto of bruto grootte van de array?
> Heeft het meteen impact op bestaande arrays of kan het aangezet worden
> als een bestaande array te groot dreigt te groeien?

Ik weet het niet precies, maar vermoed dat het antwoord 'allebei' luidt
en dat het gewoon de maximum grootte van het block device is, die door
je kernel wordt ondersteund, dus dan zou je in een later stadium alsnog
je kernel kunnen hercompileren met die optie erin, wat je weer hele
kilobytes geheugen kost.

Suc6,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door