[linux] reguliere expressies

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Apr 3 08:45:34 CEST 2008

Tot nu toe zijn er twee zaken betreffende reguliere expressies waarvoor
ik met Google nog geen oplossing heb kunnen vinden, maar die ik toch
graag zou kunnen doen.

1.
Als een regel begint met asterisks, wil ik al die asterisks vervangen
door een spatie. Bijvoorbeeld:
        *** * een stuk tekst
wordt
	     * een stuk tekst

2.
Met een reguliere expressie zoek je of een expressie voorkomt in een
regel. Wat ik zou willen is een positieve match als een expressie niet
voorkomt in een regel i.p.v. een positieve match als de expressie wel
voorkomt.

Zijn deze zaken mogelijk, of wil ik te veel?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>