[linux] Re: argumentlist too long...

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Wo Aug 6 17:03:18 CEST 2008

Hoi,

Op woensdag 06-08-2008 om 15:08 uur [tijdzone +0200], schreef Paul
Slootman:

> Ipv. 'rm *' zou ik doen: 'cd ..; rm -r $OLDPWD'
>
> Of je doet: 'echo *.txt | xargs dir'

da's een spannende. Maar volgens mij lost dit het probleem niet op.
$> ls *.txt | xargs rm

gebruik ik vaker om dit sort problemen op te lossen. Overigens is ook
dit langzamer dan een rm *.txt omdat het rm commando steeds opnieuw
opgestart moet worden.

Micha Kersloot

Controleer uw eigen IT.
http://www.own-it.nl/