[linux] Re: xfig fonts

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Di Aug 19 09:22:15 CEST 2008

Hans Paijmans wrote:

> Ik zou niet weten waar en hoe te beginnen... Als ik rondneus op de disk
> zie ik hoofdzakelijk latex fonts, en een paar in de X11 directories. In
> xfig lijkt het of ik voor een twintigtal fonts kan kiezen, maar die
> veroorzaken dus allemaal problemen zogauw ik groter dan 18 of 20 pt ga.
> Zoals gezegd: als ik dan als jpg of zo exporteer, heeft het font in dat
> plaatje weer wel de juiste grootte.

ik zie hier geen probleem. versie 3.2.5-96.1
Al geprobeerd (de nieuwste versie van) xfig opnieuw te installeren?
De fonts zitten volgens mij ingebakken. 36 stuks PostScript plus nog 4
`latex-fonts', maar dat produceert niet meer dan font-variant
aanduidingen. Dus het heeft weinig zin in X11 of andere fonts te gaan
zoeken.

--
Wybo