[linux] Re: path zetten genegeerd in bash

Di Aug 19 09:27:36 CEST 2008

On Mon, Aug 18, 2008 at 08:18:12PM +0200, Folkert van Heusden wrote:
> Sinds een week of wat wil bash niet meer PATH-settings in
> .bashrc/.bash_profile onthouden. D.w.z. als ik met ssh inlog op die pc,
> dan wordt dit niet meegenomen:
> # set PATH so it includes user's private bin if it exists
> export PATH=~/bin:"${PATH}"

Ik zou een regeltje aan die file toevoegen om te kijken of-ie wel wordt
uitgevoerd, in de trant van
echo "Goeienmorgen, Folkert"

> iemand enig idee?

Check de permissies van die files en ook van je home directory....
Ik zou ~/bin eerder aan het eind van een zoekpad toevoegen, maar wie ben
ik?

Suc6,

Daniel

--
			OUR GREEN POLICY
In order to discourage readers from printing e-mail and contributing to the