[linux] Re: Trage lijst, was xfig fonts

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Aug 19 11:56:15 CEST 2008

On di, 2008-08-19 at 10:47 +0200, Wybo Dekker wrote:
> Wat duurt het trouwens idioot lang voor een mail op deze lijst doorkomt.
> Deze deed er een half uur over. Is dat ook jullie ervaring?

De mailserver heeft grey-listing aanstaan. D.w.z hij accepteert je
mailtje de eerste keer niet maar pas als je na een kwartiertje of langer
het mailtje voor de tweede keer probeert af te leveren. Aangezien de
meeste mailservers zo zijn ingesteld dat afleveren na een half uur
opnieuw wordt geprobeerd, heb je zo een vertraging van een half uur.

Ik vind het een wat ongebruikelijke instelling voor een mailserver voor
een closed-list, maar er zal wel een reden voor zijn.

Aart