[linux] Re: (g)een antwoord naar de lijst

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Aug 24 23:23:49 CEST 2008

Op 24-08-2008 om 22:08 schreef Mark:

> Dank je. In de 10 jaar dat ik in #linux op ircnet zit heb ik die link vaak aan
> mensen gegeven. Ik was er op dit moment nog niet aan toe om een vraag te
> stellen die concreet op zaken in gaat; ik wilde graag eerst eens weten of
> mijn vraag hier überhaupt gesteld kon worden.
>
> (BTW Geert, horen replies overigens niet naar de list te gaan ipv naar mij
> persoonlijk?)

Nee hoor.
Gewoon er van uit gaan dat je met verstandige mensen te maken hebt.
Dus mensen die zelf bewust kiezen waar hun bericht naar toegaat.

Het verminking van de 'Reply-To:' header is mijn inziens
iets wat je niet moet willen. Helaas is het veel makkelijker
dan mensen leren waar hun reply naar toe moet.

Ik ben van mening dat je mensen kunt scholen om drie verschillende
"antwoordknopen" te gebruiken. ( 'Reply', 'Reply-to-all' en
'Reply-to-list' )  Dat niet ieder E-mail programma die drie knopen
heeft, maakt de uitdaging groter. Want je moet mensen ook leren om
een goed E-mail programma te kiezen.

> [...]
> kunnen wijzigen.
>
> Ik besloot dat django een leuke onderneming zou zijn, en hoewel ik ervan
> overtuigd ben dat het hierin moet kunnen ben ik nog niet zo ver als ik zou
> willen. Het probleem is met name het uitdenken van een werkende structuur van
> permissies e.d. Ik wil bijv. een groep admins, een groep van domain-eigenaren
> die ftp- en mailusers (en forwards) kunnen aanmaken, en gebruikers moeten dus
> hun pass kunnen wijzigen. Maar het is veel geklooi om te laten werken en
> momenteel zit ik wat dat betreft even in een dip. Hebben jullie tips?

Met de tekst van http://docs.jaspervries.nl/smart-questions/#forum
wordt bedoelt dat je bij de slager niet naar een brood moet vragen.

Winkelpersoneel zal vertellen dat ze je niet kunnen helpen.
Op het Internet zul er echter zelf achter moeten komen
dat je het beter op een andere plek kunt proberen.

Cheers
Geert Stappers
- --
Stupidity: Just remove all the labels and let the problem solve it self.