[linux] printerproblemen, cups, samba

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Di Feb 5 09:53:11 CET 2008

Ik heb het printen op mijn netwerkje eigenlijk nooit onder de knie
gekregen. Ik heb een HP 2600n als netwerkprinter; en binnen dat netwerk
doet hij het ook - behalve als ik een pdf-file probeer te printen; dan
gebeurt er niks. De job is na een paar seconden echter wel 'completed'.

Om hem buiten dat netwerkje te kunnen gebruiken heb ik de samba-server
geactiveerd. Met smbclient -L hostname is het hele sambagebeuren
zichtbaar; met cups kan ik hem installeren enzovoort, maar printen: ho
maar, noch gewoon, noch via acrobat. Wel weer na enkele seconden 'Job
completed'.

Heeft iemand suggesties?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693