[linux] snmptrap met zender IP

Vr Feb 8 14:32:41 CET 2008

Hoi,

Ik kan iets niet vinden in de snmptrap documentation.

Ik wil een trap versturen maar daar een ander ip adres in melden als
afzender. Om NAT te ondersteunen is dat in snmp v2 geknutseld maar ik kan
de optie alleen niet vinden.

Ik doe nu:

snmptrap -v2c -c publiek 192.0.2.2 1 .1.3.6.1.2.1.7081.1.1 ....
(Waarbij 1 de uptime is in de test, gevolgd door een OID, ...

In de netsnmp documentatie kan ik dus niet vinden waar ik mijn afzender
info kan zetten. Maar wellicht kijk er gewoon de hele tijd overheen en heb
ik alleen een zetje in de juiste richting nodig.

Als iemand nog een idee heeft waar ik de mist in ben gegaan dan hoor ik
het graag.

Hugo.