[linux] Re: snd-intel8x0.ko en snd_intel8x0.ko

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Feb 11 06:42:17 CET 2008

On Mon, Feb 11, 2008 at 02:45:41AM +0100, Hans Rood wrote:

> Ah zo, Novell heeft geen boodschap aan SuSE-klantjes?

Voor securityupdates is te zien dat de laatste voor SuSE 9.3
ergens in juni 2007 geplaatst zijn. Na iets meer dan 3 jaar
support is de support voor 9.3 gestopt.

Voor de thuisgebruikers heeft Novell OpenSUSE 10.3 uitgebracht.
Dit kun je gratis downloaden en installeren.

http://nl.opensuse.org/Welkom_bij_openSUSE.org

Als je avontuurlijk bent kun je ook de experimentele versie
proberen (versie 11), maar dat lijkt me voorlopig nog een brug
te ver. Als je bang was dat er niet meer wordt ontwikkeld voor
de thuisgebruiker kun je dus gerust zijn.

> Kan iemand me nog een eenvoudig, stil, energiezuinig modelletje
> aanraden?
> Zonder OS wel te verstaan!

Ik hoop dat je je realiseert dat stil en energiezuinig de hippe
categorie computers betreft. Een beetje stille/zuinige pc komt
ver boven de 600 euro en daar is een ruime keus.

Zelf zou ik eens zoeken naar een bedrijfje dat voor jou een desktop
pc in elkaar kan zetten met mini-itx moederbord en Intel-CPU.
Verschillende borden laten plaatsing van een laptop-CPU toe.
Maar goede laptop-CPU's zijn duur. Deze vul je dan aan met goede
kast en stille of zelfs passieve ventilatoren.

Laat alles liggen wat kleiner is dan 80 mm en sneller draait dan
3000 rpm.

Het alternatief, een laptop, heeft bijna altijd een kleine
ventilator die herry maakt. Laptops zijn tegenwoordig wel veel
goedkoper dan stille pc's.

Je kunt ook kijken wat Siemens, HP of Acer op de plank hebben
staan. Deze hebben meestal toch een ventilator, die dan wel
toerengeregeld wordt, die af en toe herrie maakt.

Net vriendelijke groet,
Huub Reuver